Monday, December 21, 2009

najib minum arak??huhuhu

gua nak post blog ni saje je nak tunjukkan bagaimana pembangkang manipulate org2 kg..
ni blog yb pas tau..hebak2..
dulu kat utube ade video tun m ngaku dajalkan nuar al jub..gua dgr la pakcik2 kat kenduri kawen citer psal ni..percaye benar pakcik2 tersebut..

betui..mahathir ngaku..
betui2..


maka cekgu pun blk umah cari vid tu la kat utube..

haaa..catwalk blk umah tau..hang ada blk dr kenduri camni?


skali je gua tgok..gua tau tun cume perli..
tp hak pembangkang manipulate vid tu..so pakcik2 ni percaye..hebak sungguh pemikiran pakcik2..


la ni..sorg yb ni dok pos gambaq najib ngan pm thailand tunggang air arak..
huhu..pandai hang na..
gambaq ni amek time najib duk lawat selatan thai..tuk process pendamaian org islam kat sana..
skali lg org2 kg duk caya..huhuhu
hebak2..hang duk fitnah org buat pa..
kata juangkan islam..
cekgu:so hangpa semua pkir la sendiri na..

Friday, December 18, 2009

unusual attitude..

huhuhu da 2 hari bangun pagi2..blk ptg..tp x fly..
its raining baby owh raining..rihanna nyanyi lagu ni time gua kene standby..
huhuhu

ok today i would like to introduce u guys 1 of the exercise that i done last 3 days..
called unusual attitude recovery...
what so important about this exercise? let say u suddenly entered a big cloud..(konon2 nak membelah awan)
inside the cloud u will feel bumpy or sudden drop of height..
and cant see anything..
so u only can refer to ur instruments...
and sometime u will face unusual attitude..
the aircraft moving up and down..
n u dont know ur position..
oleh itu murid2 u have to learn how to recover this kind of situation..

during exercise my instructor asked me to close my eyes..then open it when he said recover..
then i open my eyes the aircraft suddenly decent..and i have recover it simultaneously..cuak gile..tp bes la..macam main game pun ade..
and end of the day a got B- the best yg penah gua dpt setakat ni..

there have funny story about this exercise..
1 of my fren..being scolded by instructor coz he cant recover the aircraft..
actually what happen was..he closed his eyes all the time..he didnt know that he has to open his eyes..huhuhu..so bley la org bute bwak kapal lepas ni..(mcm airasia..everyone can fly)
cekgu:xsabar nak tggu anuar ibrahim masuk makhamah..cekgu nak tgok sejauh mane dia mampu manipulate story..huhu

Tuesday, December 8, 2009

cekgu mintak maaf..

cekgu xdan nak update blog dia..
dia mengerjakan haji katanya..wahhh!!!!
sedangkan duk tebaring dlm bilik xdak watpapa..


tu dia posing tido jab!

skrg musim hujan..nak fly pun xbley..
kalu xujan..hazy n cloudy..so duk je la dlm bilik..

so nanti cekgu bz dia hupdate la na..
cekgu:mental breakdown lepas test ppl hari tuh..
1 comment aku terngiang2..capt rahim ckp kat aku: PUNDEK HANG!!
lima hari gua pengsan!


budak kecik: cekgu kata nak pengsan?await duk nyanyi la ni?
cekgu: aku nak nyanyi sat..hang g duk sana dulu na..


budak kecik: tidakkkkkkkkkkkk!!!!!
terima kaseh...
sungguh merapu post kali ni..yuhooo postman!!

Wednesday, November 4, 2009

flying??or mental flying??

argh!!!

comil je gua marah kan??hahaha


da 3 hari standby...
da la kene bgun awal2...
tp xdpt gak fly..


hahaha padan muke lu..tgok gua..bley terbang tiap2 hari..




so ape video bwh ni bile da tahap bosan gaban..xtau nak buat ape..
amaran kerajaan: video ini akan membuatkan korang xleh tdo mlm


video

sebenarnye aizat xkasi upload video ni..takut fames..hahaha
so korang agak2 r..



boleh ke gua jadi penyanyi??


makcik suko sore ko..macam sm salim..makcik nak lotak ubat cap kapak jab yo kat kepalo makcik..poning den dongar sore ko..




version mane lg sedap taylor swift or aku..
bley la aku rampas mic taylor t..

ketepi ko pompuan gua nak nyanyi!!

cekgu: nak makan strawberry!!

Monday, November 2, 2009

fly to terengganu..

just landed from terengganu tadi..blk da penat..pastuh layan ahli politic yg sesat kat blog gua ni..
to farol n liyana..thanks cuz join my blog..hepi sgt..hehehe
lawa la terengganu..
tp stadium yg runtuh tu horror giler..
em..i cant snap my camera tho..(my instructor was there)jgn main2 wei..
gua nye instructor..kalu dia marah..mmg xhengat!! kepala lu jd mangse!!


dia akan berubah jd mcm ni!!lu nrani fly ngan org mcm ni??

so maybe next 2 days..i will fly there alone..so bley la nak snapy2..
haha so wait my next entry k..
i will show u hows terengganu look like from 3 to 5 thousand feets!!

cekgu: hari ni xkene pkul or shouted by my instructor..so gua da kire hebat la


so ape lagi kompang la!!!
larikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!!

Friday, October 30, 2009

kisah sivakumar dan jubah ajaib!!!

korang kenal ker sivakumar??
alaaa...yg kecoh kat perak tu??huhu..
pasal jubah pun nak kecoh..ko ingat ni drama tamil pe??


"waaaa...pulangkan lah balik jubah dia..dia suke jubah tu..."


xpe la siva..meh aku designkan jubah tuk ko..mcm2 ade kat pasaran skrg..


ha..mcm2 ade ni..ko pilih je mane satu ko nak..

ha ni plak warne merah..

mesti color favorite ko kan??


"ko ingat ko bley cantik macm aku ke siva bile ko pakai jubah??"cakap makcik ni..


xpun ko pakai jubah ni..nampak pandai skit..sebab ngok je aku tok ko ni...hehehe


cekgu:aku pun bukan la suke sgt politic ni..tp ape yg berlaku kat perak ni aku da meluat tgok..da le..tunggu je next election..
kalu betul la BN ade kuase tuk rampas2 negeri ni..da lame da dia amik kelantan tu..bertahun2 kelantan ngan pas..duit minyak xdpt2 lg..
xpun penang ngan selangor lg la kaye..so nape nak amik perak??

supermodel yg terlampau..

hye..apa kabar semua..sihat x??kalu xsihat g jumpa doktor k.


kalu doctor mcm ni..tiap2 hari gua g spital..haha

td borak2 ngan kengkawan..then came out psal shooting kat APFT(my school)hari tuh..
da kuar kat website dorg..hehehe im 1 of the models!!!
hahaha

wah...
femes la lepas ni..


bayangkan la lepas ni..nak pegi pasar beli ikan..beribu-ribu wartawan dtg kat gua..nak amik gambar..





masuk kg..orang maen kompang...ko ade mcm ni?????
hahaha


so i ran back to my house n check up the website..
once i open the website....



terduduk..dan termenung...
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!

kenapa dorg buat aku macam ni..



orang kampung da buat kenduri da tuk menyambut kepulangan supermodel..

kenape!!!!!!!

nak tgok gambar tu??huhuhu



haha hebat kan..


cekgu: lepas nak shoot tu iklan fair n lovely lak..

larikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!!

Wednesday, October 28, 2009

navigation exercise..

em..today i woke up around 6am..
all the preparation had been done yesterday..
"im ready to fly!!"
ckap aku sorg2 pagi2 buta..


mari tengok org giler cakap sorg2!!!


da siap2 semua bende..
tgok jam pkul 6.45!!bus gone 6.50 something!

so aku berlari ke lift nak trun kejar bus..



kalah watson nyambek gua lari..

sampai kat lift..i saw few junior tgah tunggu..
so sempat lg la kot bus tu..

sampai kat bawah..raining la plak..
huhu..
"mesti cancel sortie aku ni"

then arrived je kat hangar

bukan hanger ni la! hangar tempat simpan kapal!




hujan makin lebat..huhu..

da fening..

i was planned to take off around 8.30 am..but my instructor asked me to wait until the weather is clear..so kene la tggu..
around 9 something..
da mcm bg sinar harapan..everything look ok...but the only problem is too cloudy..
and again my instructor asked me to wait..
till 10.30..
my instructor came toward me with a big smile..

"shaharar..(he cannot pronounce my name properly.hes from myanmar btw..)
i canceled our flight today"
"we cannot fly..IMC..(meaning no visual flight..sebab low visibility)
pitam aku dgr..da la prepare mcm org giler smlm..bgun awal..huhu



beri laluan ade orang giler pengsan..



so blk la aku ke umah dgn kehampaan..so buat exercise dlm bus je la..huhuhu

Tuesday, September 29, 2009

why(vhy) we sooo in love with the sky..


nah aku hadiahkan ko penyapu..


em....da bersawang2 aku nye blog..
hehe xde pon org nak bace..
people always asked me...
best ke fly?
xtakut ker??
ko xgayat ker?
well..
video

i have no answer for that!!

Saturday, August 1, 2009

check list before flight

check list:check
sun glass:check
headphone:check
aircraft:check
map:check
pen:check
note book:check
sun block:check
handphone fully charged:check
hand bag gucci(wah!):check
make up:ko ingat ko uncle nadzri???haha cantik muko ko uncle pakai makeup macam miss sri langka!
lipstick:kejadahnye nye lipstik ko nak bawak g fly?
kasut tinggi:ko nak buat ape?
wig:ko nak jd pilot ker nak jadi drag queen?
sign all the tech log:check
request start up:done
request taxi:kene standby
after 30 minute waiting in the aircraft..i heard this..

"apac 11 advice all solo sortie must be cancel immediately due to f2(weather)"
another sortie(flight) been canceled...taniah tuk aku...
cekgu:huhu new place new drama..ape kes..

Friday, July 31, 2009

sydney and melbourne(no h1n1)

hehe im home now.. internet not slow like before so..i can update some pictures i took at melbourne and sydney untuk tatapan bersama..semoga anda dapat mengambil iktibar..ceewah!










cekgu:aku pening nak manage gambar ni..so pandai2 la korg tgok..hehe

Sunday, July 26, 2009

my best day!(so far la...)

waa...i really miss my blog..sorry i h qt bz currently to update my blog..all this bcuz i have to fly almost everyday!and the internet macam haram haram lambatnyer...
i did my 1st solo flight today...even though its only taken about 15 minutes..but its took 1 week to make my instructor to allowed me to do the solo..
i got really bad feedback from him regarding my flying with him before..
he said im too slow..unconscious...and so many bad word came from his mouth..and today...was my day(besok nak kene fly ngan dia gak...harap2 ok...)
thanks to my family and frens..cuz xhenti2 doakan aku...
:)
my friend said my radio call like bapok..
xpe2 bsok aku buat suare pierce brosnan!

Sunday, June 21, 2009

sydney im cuminggggggggggg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hehe so orgasmic..
im xcited n little bit neves...but cant wait to go there..
its winter time right now..so i bought some winter clothin to warm me up there...
huhu wish me luck for the assessment k..
n dont ever hope that i will buy anything for u guys..
i dun have money!!!!!!!!!!!!!!
hehehe...
etihad watch up! im cummingggggggg!!!!!!!!!!!!!!!!!

Thursday, June 11, 2009

ground school in memory(hopefully)

i just finish my caa2 exam yesterday..im so relieve cuz i have no more exam after this(if not fail the exam.)hoping everything will fine..now i have to prepare for the assessment..quite nervous for that..cuz i never i attend any psychometric exam b4..
so im just keep practicing from "the book" that i got from uncle nazri(not even an uncle actually)and Qantas examples question and i also(say it like capt chopra said) updating my general knowledge tru ternet and listening 'complicated' from yong page. a song from avril lavine(betul ke eja ni?)..so 5 years a go..1 of the songs that i memorize(lagu negaraku..lagu selangor..lagu kelantan..apft..and lagu unikl..yg len aku xtau..)i still remember when najib n cenoi forced me to memorized this song for a day only..secara gigih nye aku membeli album avril ni..then new prob came..the lyrics..its hand writing! da la buruk tulisan dia..kene dgr blk lagu ni banyak kali..
so sampai skrg la aku ingat lagu pompuan ni...
cekgu:teringat zaman skolah je memanjang..hehe

Thursday, June 4, 2009

jgn tikam buah pinggang aku!!!

cekgu:gigih aku menulis blog pkul 2 pagi!!!
haha
there 2 things yg i missed today..
but both drama were related each other..ni semua salah faz!!
dia ajak aku bersukan(cuci mate haha) sampai malam!
chis!
just back from 'besukan' pastuh dengar org bertekak kat luar.
gigih memasang telinga...hehe n knew got drama there(suke2!!)haha
so i text all my informers!
positive!
mmg ade drama! rugi aku xde on that time! cis!
trus mendapatkan informer...e
em...interesting gak citer nyer..
from what i got from the informer siap ade ugut2 lg..
berderau darah dgr..
em...tp mampus la!janji aku dlm diri aku
(yg aku lebeh ni nape??aku xrelated pun ngan drama tersebut)
but like always hyperbolic is my forte!!hehe
em..what do u think when u said something bad about some1 bad behavior but then u did worst than that..
i think this is what happen to the guy yg created the drama..



makcik da ready nak pukul kepada sesiape yg buat hal tau!

cekgu:ade ke faz sruh aku ade unsur2 nasihat dlm ucapan akhir aku..aku bukan cekgu biase le!aku cekgu yg slalu dlm dvd lucah.mampus!!

Tuesday, June 2, 2009

Penikaman Beramai-ramai!!!

there lot of drama happen in my batch right now..but its happen very quietly..waiting for the explosion maybe..
hehe as an observer i cant wait to see the result..hehe..its sound fun to share with kan..hehe..n i knew that im part of the story..but whos care.. no one perfectkan..
but im having fun around with that drama..hehe call me evil!hehe

there have underground team right now..n i want see how far the group will go..my advice is...... i really dont care what try to do but please dont too comfortable to be dominant..
u know what happen if u wrong step kan..
no one perfect in this world just having fun of it..

dignity is the word!
thank u..
hope we still a fren..cuz im just normal guy that really love drama happen around me..
hehe
n trust me im not back stabber..
cekgu: salah kakak aku..dia suke tgok drama2 melayu(dulu la) sampai nangis2..da effect kehidupan aku..hehe

Saturday, May 23, 2009

bertunang mari!

I’m helping my parent counting all the moneys that we got from guests just now.(I call it ‘salam berkaut’ shake ur hand and the same time give an 'angpau'
While counting the moneys I heard very haunting joke from my father..

Ayah: da berape yen(me)?
Me: da 3 ribu lebih..
Ayah: ni kalau da 4 ribu da cukup buat kenduri tunang yen ni..
Me: ha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(terus pengsan 6 jam!!!)

Em.. im going back to kelantan tonight..tired.sad, bored(back to kelantan ofcuz!)all feeling mix together..
But Alhamdulillah(buat macam fazri) everything on the track(the wedding)..Thanks to all my frens that came to my house yesterday… I don’t have time to update the picture yet (maybe latter on) since I’ll be bz with my coming exam early next month...wish me luck!

Cekgu: ade sesape x nak tunang ngan aku???

Tuesday, May 19, 2009

my sis wedding...me???

tomorrow im going back to kl!!horey!
but i have mission to do..on the next day..(thusday)
i have to go to cameron highland(again) to memborong bunge for my sis weddn..
asliza or i call her "mama" will come with me..
hhuhu i love cameron highland so much..feel like want to go there for every weekend..
sejok woo..em i will do all the arrangement for the wedding..(my family run a catering) n will helped by pak ABU from airasia...haha

em..the sad thing is my sis will move out after the marriage..im quite close with her..she always listen to my problem and very supportive(morally n moneyly..haha ade ke moneyly?)btw i pray for her new stage of life..hope shes n her husband abg acap berbahgia slalu..(jgn wish bahgia hgga ke anak cucu..t bercerai lepas dpt cucu camne??)

so all readers u ll r invited to my sis wedding this coming Saturday...
call me or msg me if u want direction to my house k...



warne2 bunge yg hendak digunakan time weddn t..
boleh kah pak abu merialisasikan impian tersebut??hahaha

cekgu: to faezah n fahmi...selamat pengantin baru..sorry xdpt dtg..sy di kelantan..

Friday, May 15, 2009

etihad assessment

i got this email from etihad last 2 days..


Dear Candidate,



We are pleased to inform you that your first stage of assessment for Etihad Airways’ Cadet Pilot Programme will be held at 09.00 a.m. on 26th June, 2009 at the Crowne Plaza / Norwest Sydney/1 Columbia Court /Baulkham Hills, NSW 2153, Australia

Please see here under details and information about the assessment:

· The assessment will last approximately 4 hours and will consist of 6 Aptitude Tests, there will be no interview.

· Our policy is not to provide any further details about the tests.

· Travel arrangements to the assessment location are your responsibility; Etihad Airways will not reimburse or pay for you for transportation, visa and travel costs.

· Etihad Airways does not provide any letters or formal invitations for the purpose of visa issuance.

· You should arrive up to 30 minutes prior to your confirmed time in order to register your attendance. Any late arrivals will not be included in the session, so please arrive promptly.



then i straight away called my mum..
she told me that my dad already saved money for me to go to the assessment..
huhuhu im so lucky bcoz i have very supporting parent..
mak n ayah...i will make u proud!!
em..but my fren..mie he also got the invitation but he has the money problem..i wish i can pay for him cuz i know how much he wants this..
pakcik(ayah mie..)bg la dia pegi..kesian dia..dia nak sgt pegi..
dlm laptop dia banyak gambar abu dhabi..kat frenster page pun etihadnyer theme..
hes very smart.he always got highest marked for class test..it kind big opportunity for him..bg la dia try..

cekgu: wish me luck k!!! thanks ain n yun cuz read my crap..hehe

Tuesday, May 12, 2009

The unplanned plan

Last Thursday night me, athif and mie sent ali( my batch mates) to kota bharu airport. He went back to kl on that night cuz we have 3 days holiday for wesak and since I just came back from kl lst 2 weeks so i plan to spend my money(my parent actually) for anything else.emm..after I sent Ali we straight away to a kedai nearby our hostel..zuma(also my batch mate)was waiting for us to break our fasting day(bayar nazar psal lepas exam)

7.40pm While eating zuma told us how his life in uk before(during his study) how he addicted smoking(he stoped now) while drinking coke and watching football during winter..from his face I do believe he really enjoy it! Then mie said here(kelatan) tersangat la panas..then I said kat cameron sejuk then zuma said “ape kate holiday ni korg g cameron ?” haha why not??

1130pm surprise..surprise…athif,mie and I already ondaway to cameron highland!

Around 1 am we arrived gua musang and get some rest ..we went to a RnR near the gas station and ordered coconut shake and kepok lekor..haha coconut shake pukul 1 pagi?? Then around 2 am we start back our journey to cameron highland.now athif was the PIC( pilot in command) before that im the PIC and mie have no licence so he’s became a navigator. At 1 t junction I don’t know to turn letf or right and luckily on that junction there have a hawk and 3 gadis manis, then we asked direction to cameron high land.

Me: tumpang tanye camne nak g cameron.

Si gadis manis: abe masuk simpei(simpang) kiri ni pastu strettttt je…pahtu(lepas itu) jumpo simpang tigo masuk simpei tu.

me(lelaki manis): terima kaseh yer..

si gadis manis(sgt manis): singgah dulu be..

me:bsok abe singgah yer..(sambil melambai2)

0300 am we arrived berinchang tersangat la sejuk!

terima kasih gadis manes!!!




huhu isap cigar pukul 2 pagi kat cameron highland..sgt layan..(im not smoker)

makan strawberry plus ice cream plus biskut(mie suke ni)

em...lunch...


menunaikan impian zuma...




homestay...bes gak tempat ni..murah...



makan icecream skali lg..kat strawberry farm sambil dilayan oleh dayang pengkid..

cekgu: kene buat btul2 ni..rihul(english teacher) pun usha aku nye blog..hehe

Monday, May 4, 2009

Today I just wanna talk about happy things!cuz to day is my happiest day(so far)hehe

1st: my CA6 results, I just got result today and Alhamdulillah I pass all the subjects!!huhu..i was tingling while waiting my fren pass the result paper to me because im sitting at the last seat so im the last person knew the result…huhuhu tersangatlah lega…..thanks to all my family, instructors and my frens for the support! And congrats to my entire batch mate! We did it!!
Lihat lah dunia!!! Haha macam menang award plak!



cik maimon and cekgu on oscar red carpet carpet..gata pompuan ni..habeh semuo laki dio polok..laki org pun dio nak polok.den da kobar jgn pakai baju seksi..dio dogel pakai jugak ar..(mengeluh cekgu ketika itu)


2nd: I saw the list of medal award winner was updated and written there my lovely fren amirul won the top gun for the batch 08…..so proud of him and immediately I sent him sms to told him about the list..so bertambah la fames budak itu..i tried to take picture for that but unluckily it’s been placed in the dark side(same as the skin of the winner hehe). There have a joke about the top gun winner.. u have to have dark skin color to win the medal..so probably I will be the top gun!haha because hitam itu kualiti kan..hehe..and amirul..He’s working (just started) with airsia now and I hope he puts my name in free ticket list…amirul anda sangat kacak!hehehe


3rd: my fren afifi. He just 22 years old but he can afford to have a house hence a car coming soon(grand lavina lagi.. ) I still remember his face when he told me that he didn’t get offer uitm for further study. He really want be in that university tp xdak rezki then he started looking for jobs..few month after that he told me that he got a job from bank Islam(as a money tailor bukan jahit baju k). As a former pembaca doa at my school… he suit for that bank.. hehehe..he’s expert for that (in reciting the doa)even Iqbal( my school mate) struggling hard to beat him for that position(he’s a chef right now). 2 years after that he told me he just bought a house at klang..how pretty surprise on that age he can afford for that I do believe they are few people still cannot buy a house even reaching 30 years old. Now days he's working with HSBC I don’t know the position but I know when he gets his salary (hehe) Then last month he told me that he wants buy a car..grand lavina(Toyota) and start his business huhuhu he’s on his track now. I’m so proud of him and hope he will success with the business and spend more money on me..hehehe em to all girls out there..he’s still single..(maybe he’s a gay…we never know..hahaha)


afifi,cenoi,cekgu and the bull..whos the most handsome??


yup even a superman go to the school

4th: I came back from jogged this evening and I saw a pakcik wearing kain batik and topless!!! So cute la pakcik! He smiled at me and I replied with big sexy happy meal smile..hehe what I love about kelantanese people is they are very friendly..i still remember when I on my way going back from jogging a makcik gave me sebungkus pisang goreng..baik kan?? And all these adding sugar in my sweet happy day!


berjogging sampai disini....cantik kan..but bulu hidung kene lebat bcoz bau dia mcm haram....


Cekgu : I still have lot of my frens still making their history and I am wishing them what their wishing for..teringin nak order happy meal…